شکوفه صفائی
  1. خانه
  2. chevron_right
  3. سئو خارجی
  4. chevron_right
  5. سئو خارجی (Off-Page)‌ چیست؟ چه زمانی استفاده کنم؟

سئو خارجی (Off-Page)‌ چیست؟ چه زمانی استفاده کنم؟

سئو خارجی چیست

برای اینکه سایت شما بهینه شود، علاوه بر اقداماتی که در داخل سایت و در قالب سئو داخلی انجام می دهید، برخی اقدامات نیز باید در بیرون از سایت انجام شود. در اینجا قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که سئو خارجی چیست و چه زمانی موردنیاز ما می شودو مهمترین تکنیک های سئو خارجی را معرفی می کنیم.

سئو خارجی چیست

مجموعه اقداماتی که خارج از سایت برای جذب ورودی و ترافیک از خارج سایت به داخل سایت انجام می شود، سئو خارجی نام دارد. بسیاری افراد معمولا سئو خارجی را با لینک سازی یا لینک بیلدینگ می شناسند.

سئو خارجی (off-page) چیست

با استفاده از تکنیک های سئو off page می توانید کاربران بالقوه زیادی را برای مشتری شدن به سایت خود وارد کرده و جذب کنید. این تکنیک برای برندسازی و اعتمادسازی میان مشتریان بسیار مفید است، البته اگر بدرستی و توسط متخصصین انجام شود!

مهمترین تکنیک های سئو خارجی چیست

مهمترین تکنیک های سئو خارجی که توسط بسیاری از سئوکاران انجام می شود در این قسمت بررسی می شود.

بک لینک یا لینک سازی خارجی

لینک سازی خارجی یکی از موثرترین و البته حساس ترین اقدامات سئو خارجی است. پیش از انجام این کار باید آنالیز سئو خارجی رقبا حتما بصورت دقیق انجام شود. زیرا درصورت دریافت لینک های غیرطبیعی یا اسپم ممکن است سایت شما پنالتی شود.

بازاریابی محتوا در سئو خارجی

بازاریابی محتوا

یکی از بهترین راه های بازاریابی محتوای سایت شما این است که نظرات خود را به همراه لینک اصلی سایت در بلاگ سایر سایت ها منتشر کنید. این لینک توسط سایر موتورهای جستجو پیمایش شده و سبب ارتقاء سایت شما می شود.

شبکه های اجتماعی

در عصری زندگی می کنیم که بسیاری از افراد حداقل در یک شبکه اجتماعی فعالیت می کنند. شبکه های اجتماعی که بیشترین تاثیر را بر سئوی خارجی دارند شامل توئیتر، فیس بوک و لینکدین هستند.

اگر کاربران ازطریق این شبکه ها وارد سایت شما شوند، رتبه شما در نزد گوگل افزایش می یابد. بنابراین حتما در این شبکه ها بعنوان منبعی ارزان برای تبلیغات آنلاین، عضو شده و فعالیت خود را شروع کنید.

شبکه های اجتماعی در سئو خارجی

بازاریابی در فروم و انجمن

فعالیت در فروم های آنلاین مرتبط با کسب و کار شما یکی دیگر از روش های سئو خارجی سایت است. می توانید به سوالات سایرین پاسخ داده یا نظرات خود را نسبت به موضوعات مطرح شده ثبت کنید. اگر این فعالیت ها را با نام برند خود انجام دهید، سبب شهرت شما خواهد شد. حتی در برخی فروم ها می توانید لینک سایت خود را قرار دهید که این لینک توسط موتورهای جستجو بررسی می گردد.

سایت های تبلیغات محلی

برخی سایت های کسب و کار محلی می توانند به رشد کسب وکار شما کمک کنند. بدین منظور می توانید از سایت های رایگان آگهی مانند دیوار و شیپور استفاده کنید. زیرا افراد زیادی در این سایت ها براساس موقعیت شهری خود بدنبال خدمات مختلف هستند. همچنین با استفاده از نقشه گوگل، امکاناتی را در نقشه خود قرار دهید تا براساس موقعیت جغرافیایی کسب و کار شما در نتایج جستجوی محلی مشاهده شود. بنابراین کسب و کار خود را در نقشه گوگل ثبت کنید.

بوک مارک کردن

با استفاده از این روش می توانید آخرین صفحات یا مطالب منتشر شده سایت خود را در سایت های بوک مارک مانند ردیت و غیره ثبت کنید. این نوع سایت های موردعلاقه موتورهای جستجو هستند. بنابراین به هر لینک و مطلبی که در این سایت ها قرار گیرد، امتیاز ویژه ای ازلحاظ سئو داده می شود.

بوک مارک کردن در سئو خارجی

اشتراک گذاری تصاویر

اگر در مطالب منتشر شده سایت خود از تصاویر منحصربفرد و یونیک استفاده می کنید، سعی کنید این عکس ها را در سایت های اشتراک گذاری تصویر مانند پیکاسا و فلیکر به اشتراک بگذارید. به این روش سایر افراد قادر به مشاهده تصاویر شما هستند و نظرات خود را ارسال می کنند. همچنین کاربران می توانند با لینکی که شما قرار داده اید وارد سایتتان شوند.

ویدئو مارکتینگ

حتما می دانید که هم کاربران و هم موتورهای جستجو علاقه زیادی به رسانه ها ازجمله تصاویر و ویدئو دارند. مطمئنا تاثیر انتشار رسانه ها در سایت بسیار بیشتر از متن است. به همین دلیل می توانید علاوه بر انتشار ویدئوها در سایت خود، آنها را در سایت های رایگان انتشار ویدئو مانند آپارات و نماشا قرار دهید. همچنین می توانید لینک مرتبط با ویدئو در سایت خود را در قسمت توضیحات هر ویدئو قرار دهید.

رپورتاژ آگهی

همانطور که می دانید یکی از روش های بسیار مناسب و البته پرهزینه برای دریافت لینک های خارجی، درج رپورتاژ آگهی در سایت های با اعتبار بالا نزد موتورهای جستجو است. درواقع یک محتوای مرتبط با حالت تبلیغاتی و خبری در یکی از این سایت ها منتشر می کنید که این محتوا حاوی لینک به سایت شما است.

رپورتاژ آگهی در سئو خارجی چیست

اشاره به نام برند

در فروم ها و انجمن ها یا قسمت نظرات سایر سایت ها حتما نیاز نیست تصاویری از سایت خود را آپلود کنید یا لینک سایت خود را قرار دهید. بلکه حتما با ذکر نام برند خود می توانید به بهبود رتبه سایت خود در موتورهای جستجو کمک کنید.

چه زمانی نیاز به سئو خارجی داریم؟

همانطور که می دانید، ابتدا باید اصول سئو داخلی را در سایت خود بطور کامل رعایت کنید و سپس درصورت نیاز، به سراغ سئو خارجی بروید. درواقع سئو خارجی در مواقع نیاز و باتوجه به رقبا انجام می شود. وقتی رقبا برای رتبه گرفتن در نتایج برتر گوگل، علاوه بر رعایت کامل سئو داخلی، از ترفندهای مختلف سئو خارجی استفاده کرده اند، سایت شما نیز باید همان میزان و بلکه بیشتر و باکیفیت تر بر روی سئو خارجی تمرکز کند.

چه زمانی سئو خارجی نیاز است؟

بنابراین سئو خارجی را می توان مکمل سئو داخلی برای ارتقای رتبه در بسیاری از کلمات در موتورهای جستجو دانست. اما به یاد داشته باشید که سئو خارجی کاری بسیار حساس است و درصورتی که بدرستی انجام نشود، ممکن است سبب جریمه سایت شما شود. بنابراین پیشنهاد می کنیم از خدمات سئو خارجی توسط متخصصین باتجربه استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست